Jak...Perkoz z popiołu. Odbudowa prototypu WSKi

  • Tak to kiedyś byla puszka filtra
    Tak to kiedyś byla puszka filtra
  • Prądnica
    Prądnica
  • Bak już po piaskowaniu i zabezpieczony
    Bak już po piaskowaniu i zabezpieczony
  • Jeszcze szlifowanie spawów i malowanie ramy.
    Jeszcze szlifowanie spawów i malowanie ramy.
  • Plomba na silniku
    Plomba na silniku
  • Sprzęgło
    Sprzęgło
  • Silnik prawa strona
    Silnik prawa strona
  • Lampa
    Lampa
  • Osłona łańcucha
    Osłona łańcucha
  • Bak po malowaniu.
    Bak po malowaniu.


WSK PERKOZ

 

 

       W tym dziale pokażemy Państwu mozolny przebieg remontu motocykla WSK Perkoz. Rok produkcji 1978.

Motocykl z ciekawą historią.

Stan techniczny, delikatnie mówiąc jest ciężki. Podczas burzy piorun trafił w drzewo pod którym zaparkowano Perkoza. Pożar strawił wszystko co było z tworzywa. Instalację elektryczną oraz gaźnik i fotel. Motocykl ostatnie 15 lat leżał w krzakach. Korozja i ogień mocno zniszczyły maszynę.

Ale ponieważ to Perkoz rozpoczynamy remont. Chodź w zasadzie trudno w tym przypadku mówić o remoncie. Raczej mamy do czynienia z odbudową.

Odbudowa rozpoczyna się od polewania śrub preparatami do odrdzewiania, oraz weryfikacji uszkodzeń i braków.

     Kilka słów o motocyklu:

Perkoz jest motocyklem z którym wytwórnia wiązała ogromne nadzieje.

Miał to być pomost do produkcji prawdziwie  nowoczesnych motocykli.

Powstało wg różnych źródeł od 190 do około 1000szt. Realne jest około 600- 800szt.

Prezentowany egzemplarz ma numer 283.

 

 Wracając do naszego pacjenta.

Wysoka temperatura strawiła instalację elektryczną, wszystko co z tworzywa, czyli konsolę i boczki.

Nie uratujemy gaźnika. Nie ma linek. Lakier uratował się tylko cząstkowo.

Dzięki lampie wiemy że Perkoz był - i będzie brązowo/czarno/biały.

Tak rozległa korozja stawia przed nami  poważne wyzwanie. Trzeba dokładnie zaplanować ostrożny demontaż. Trzeba bardzo uważać aby nic nie zginęło i nie zostało zniszczone. Piaskowanie bez którego nie pokonamy korozji musi być wykonane profesjonalnie, i bardzo ostrożnie.

Poważnej naprawy wymaga rama. Uszkodzone jest wzmocnienie ramy pod zbiornikiem paliwa. Rozpadła się obudowa filtra powietrza, oraz miejsce mocowania złączki instalacji elektrycznej.

 

                           Powoli mozolnie rozpoczynamy odbudowę motocykla.

                 Pierwsze elementy są już po piaskowaniu i w podkładzie.

                                            Cel nr 1. Zatrzymać korozję.

 

                               Trwają prace nad naprawą uszkodzeń ramy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Wszystkie fotografie i teksty zamieszczone na niniejszej stronie są moją własnością i zastrzegam sobie wyłączne prawo do ich wykorzystywania i publikacji.

Kopiowanie i wykorzystywanie zdjęć oraz treści bez mojej zgody jest naruszeniem praw autorskich i podlega odpowiedzialności zgodnie z postanowieniami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.